2009-03-23

Silverlera och knappmaskin

I förra beställde jag och fick hem allt man kan behöva för att göra smycken i silverlera. Så spännande! Jag har sett olika konstverk skapade av andra i detta fantastiska material och tänkt länge att jag ska prova själv. Idag blev dagen med stort D, jag har tagit en paus från bokföringen och håller just nu på att prova olika sätt att arbeta med silverlera, just nu är jag inne på silverpasta och silverlera på spruta. Ska bli spännande att bränna det imorrn och se hur det blir!

Jag har även beställt en knappmaskin! Äntligen! Detta är något jag funderat över i flera år och nu tyckte jag att det var dags att våga språnget. Det ska bli mycket spännande att se vad jag kan göra med denna fantastiska maskin när den levererats.

Nu, åter till dagens prövningar.
Njut av smycket nedan så länge så får vi se om något av silverlerasmyckena blir tillräckligt fina för att hamna i webshopen inom kort.

2 kommentarer:

  1. hej! var ju ett tag sen du skrev detta men jag hittade ditt inlägg när jag googlade knappmaskin. får man fråga var du beställde din och vad den kostade?

    SvaraRadera
  2. Hej! Som ovanstående redan har skrivit.. så var det ett tag sedan du skrev detta inlägget. Var hittade du knappmaskinen och vad kostade den? Maila gärna.. maria_p_82@hotmail.com

    SvaraRadera