2009-01-12

Pärlshop stängd

För exakt en vecka sedan idag, den 5 januari, stängde jag ner den av mina webshoppar ur vilken jag sålde pärlor och smyckestillbehör, efter att jag haft utförsäljning i princip i ett år.
Trots att jag sålt ut en hel del har jag fortfarande mycket pärlor och tillbehör kvar och sedan i lördags ligger allt som är kvar på vardagsrumsgolvet eftersom jag tänkt få lite koll på hur mycket det är.
Min tanke med att ha lagt ut allt på golvet är också att jag ska sätta ihop paket och sälja på Tradera, vid intresse finner du dem här. Alla auktioner kommer ha utropspris 1 kr.

Att ha pärlorna i blickfånget hela tiden gör att jag känner mig ännu nöjdare med mitt beslut att stänga pärlshopen eftersom jag inser hur mycket tid den tagit för mig. Att ha kontor och lager hemma är bra i och med att man kan ta itu med arbetet när som helst. På samma gång så är det just det, man kan jobba när som helst och därmed är det svårt att koppla bort jobbet. För mig har det resulterat i ständigt dåligt samvete över att jag inte jobbat med företaget mer.
Min förhoppning är att jag nu kommer kunna fokusera mer på mina studier och även på mina smycken, eftersom min tid tidigare gått åt mestadels åt pärlorna.
Det ska bli skönt och spännande att kunna lägga min tid på annat än jag gjort tidigare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar